1. Prevederi generale

Termenii si conditiile urmatoare se aplica tuturor comenzilor plasate de client pe site-ul www.anko.ro . Vanzator si operator al operatiunilor online este ANKO ONLINE BUSINESS SRL cu sediul in Str. Weiner Palada 17 C, Rosu, jud. Ilfov, cod fiscal: 33949266. Prin utilizarea site-ului www.anko.ro si/sau prin plasarea unei comenzi, va obligati sa respectati termenii si conditiile specificate mai jos. Inainte de plasarea unei comenzi, va rugam sa va asigurati ca ati citit si inteles Termenii si Conditiile.

  1. Comanda

Cumparatorul poate efectua comenzi prin adaugarea produsului/lor in cosul de cumparaturi urmand apoi pasii in care va selecta modalitatea de plata si va introduce detaliile de contact si de livrare. Adaugarea unui produs in cosul de cumparaturi in lipsa finalizarii comenzii nu atrage dupa sine inregistratrarea unei comenzi si implicit nici rezervarea automata a produsului.

Prin finalizarea comenzii cumparatorul agreaza ca toate datele furnizate, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate.

  1. Definitii
  • Contractde vanzare- orice contract in temeiul caruia vanzatorul transfera sau se angajeaza sa transfere proprietatea asupra unor produse catre consumator, iar consumatorul plateste sau se angajeaza sa plateasca pretul acestora.
  • Vanzatorul (distribuitorul)– o persoana, care in concordanta cu termenii si conditiile contractuale ofera produsul  consumatorului. Este orice persoana fizica sau juridica, publica sau privata, care actioneaza in cadrul activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale in legatura cu contractele care intră sub incidenta OUG nr. 34/2014, precum si orice persoana care actioneaza in acelasi scop, in numele sau pe seama acesteia.
  • Consumator (cumparatorul)– orice persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care in concordanta cu termenii si conditiile contractuale, acţionează in scopuri din afara activitatii sale comerciale, industriale sau de productie, artizanale ori liberale.
  • Distribuitor(operatorul economic din lantul de distributie) – o persoana fizica sau juridica,autorizata, care, in cadrul activititii sale profesionale, in concordanta cu termenii si conditiile contractuale, fabrica, importa, transporta sau comercializeaza produse ori parti din acestea sau presteaza servicii.
  • Incheierea contractului de vanzare– Comanda facuta de cumparator este un act cu efecte juridice, sub conditia confirmarii si acceptarii comenzii de catre vanzator. Din momentul acceptarii comenzii de catre vanzator  si receptionarii acceptarii comenzii de catre cumparator intre parti este incheiat un contract generator de drepturi si obligatii in sarcina ambelor parti, asa cum sunt definite ele in contract sau in termenii si conditiile prezente, care sunt parte integranta din acest contract.
  • Termeni si conditii– intelegerea contractuala dintre vanzator si cumparator, in conformitate cu termenii si conditiile aratate in aceasta sectiune. Cumparatorul accepta termenii in care este incheiat contractul la momentul transmiterii comenzii, comanda care genereaza efecte juridice de la momentul incheierii contractului de vanzare prin confirmarea si acceptarea comenzii de catre vanzator. Cumparatorul se obliga sa ia la cunostinta prezentele conditii, conditii pe care se considera ca le-a acceptat din momentul transmiterii comenzii catre vanzator.
  • Dreptul de retragere -Aveţi dreptul de a va retrage din prezentul contract, fara a preciza motivele, in termen de 15 zile.

Perioada de retragere expira după 15 zile incepand de la ziua

  • la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a produselor,
  • la care intraţi dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a ultimului produs, in cazul in care ati comnadat bunuri multiple printr-o singura comanda si acestea au fost livrate separate sau de la ziua
  • la care intrati dumneavoastra sau o parte terta, alta decat transportatorul, indicata de dumneavoastra, in posesia fizica a ultimului lot sau a ultimei piese, in cazul unui contract privind livrarea unui produs constand din mai multe loturi sau parti.

Pentru a va exercita dreptul de retragere trebuie sa ne informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract, utilizand o declaraţie neechivoca, de exemplu, o scrisoare trimisa prin posta sau e-mail la adresele indicate in sectiunea “Contact” a prezentului website, sectiune care face parte intergranta din termenii si conditiile prezente.

  1. Formular de retragere

Catre:
ANKO ONLINE BUSINESS SRL
Str. Weiner Palada 17 C, Rosu, jud. Ilfov

Tel: 0744 47 44 14, Email: contact@anko.ro

 

Data:
Consumatorul are dreptul să se retragă din contract fără a da nici un motiv în termen de 15 zile lucrătoare de la data primirii produselor, doar achiziționând produse de pe www.anko.ro . În cazul în care, contractul de vânzare acoperă mai multe tipuri de bunuri și furnizarea acestora este împărțită în mai multe părți, cele 15 zile vor începe de la ultima parte livrată (ex. comandă împărțită); în cazul unei livrări repetate a bunurilor (se face un contract prin care mărfurile sunt trimise în mod repetat) perioada de 15 zile începe de la prima livrare.

Pentru a respecta termenul-limita de retragere este suficient sa trimiteti comunicarea privind exercitarea dreptului de retragere inainte de expirarea perioadei de retragere.

Daca va retrageti, vom rambursa suma, fara intarzieri nejustificate si, in orice caz, nu mai tarziu de 15 zile de la data la care suntem informati cu privire la decizia dumneavoastra de a va retrage din prezentul contract. Vom efectua aceasta rambursare prin transfer bancar (cumparatorul trebuie sa precizeze un cont IBAN in RON, compus din 24 de caractere); in orice caz, nu vi se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursari. Putem amana rambursarea pana la data la care primim inapoi.

Va trebui sa suportati costul direct al returnarii produselor si sunteti responsabil doar pentru diminuarea valorii produselor care rezulta din manipulari, altele decat cele necesare pentru determinarea naturii, calitatilor si functionării produselor.

Produsul poate fi returnat numai daca este in conditii perfecte, inclusiv ambalajul, adica sa nu prezinte sub nici o forma semne de uzura sau consum, sa fie nedesfacut, respectiv sigilat.

Retragerea din contract, fără a preciza motivul nu este posibilă în situația în care produsul a fost partial folosit. Nu este posibilă retragerea din contract la produsele a căror caracter exclude acest lucru din motive igienice (de.ex. rujuri, creme, șampoane, pensule de machiaj, periute de dinti, epilatoare, aparate de ras, etc). În situatia în care produsul va fi început, deteriorat sau vizibil folosit, vânzătorul are dreptul să ceară contravaloarea pagubei.

In functie de starea produsului returnat, se va decide daca rambursarea poate fi acceptata.

  1. Procesarea comenzilor

Dupa inregistrarea comenzii, veti primi prin e-mail un raspuns automat de confirmare. Comenziile primite pana in ora 12, sunt de regula procesate in aceeasi zi sau in urmatoarea zi lucratoare. Produsele sunt de regula livrate in termen de 2-3 zile lucratoare. Cu toate ca 98% din produse sunt tot timpul in stoc, in mod exceptional, termenul de livrare se poate prelungi.

  1. Livrare

Taxa de transport este diferita in functie de zona de livrare si o puteti gasi explicit in sectiunea “Livrarea comenzilor” (https://anko.ro/livrare). La momentul expedierii comenzii dumneavoastra veti primi o confirmare electronica ce contine detalii privind firma de curierat si numarul coletului. Livrarea se face prin serviciul de curierat rapid, în decurs de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului. Bunurile sunt depozitate pe o perioada de 14 zile. In cazul in care nu sunteti disponibil/a pentru livrare, veti primi o notificare. Daca livrarea nu se efectueaza in termenul estimat, va rugam sa ne contactati pentru urgentarea livrarii. De asemenea, exista posibilitatea ridicarii coletului de la sediul firmei de curierat daca ne specificati acest lucru.

  1. Modalitati de plata
  • In numerar, la livrare – cea mai des folosita metoda de plata. Platiti curierului, care va emite o chitanta;
  • Transfer bancar – dupa primirea comenzii veti primi numarul de cont pentru a putea efecuta plata in avans. La livrarea produsului veti primi si chitanta;
  • Card – Aceasta metoda de plata este complet securizata. Im momentul platii pentru asigurarea protectiei tranzactiilor, transmiterea datelor dumneavoastra confidentiale se face direct prin intermediul procesatorului de plati. Daca tranzactia este autorizata, plata este facuta imediat si produsele achizitionate vor fi livrate in termen de 2-3 zile lucratoare, daca sunt in stoc.
  1. Garantie si reclamatii

Garantia se socoteste de la data livrarii produsului catre cumparator. Cumpărătorul are dreptul de a depune o reclamație în termen de 2 ani de la primire în cazul produselor cosmetice şi în termen de 1 ani de la primire în cazul altor bunuri. Vanzatorul este responsabil pentru toate viciile produsului prezente la data livrarii sau care apar in interiorul termenului de garantie. O sesizare trebuie facuta prin e-mail sau la telefon, la adresa sau nr. de telefon specificate in sectiunea „Contact” a prezentului site. Clientului ii va fi rambursata contravaloarea produsului intr-un cont bancar sau sub forma de voucher. Sesizarea trebuie sa contina descrierea defectului reclamat si o copie a facturii (sau orice alt act care sa demonstreze achizitia). Orice sesizare va fi procesata fara intarziere si clientul va fi informat despre constatarile facute. Procedura de retur va fi trimisa pe email clientului, imediat ce a fost receptionata sesizarea.

Garantia se acorda in urmatoarele cazuri:

  • Daca este un defect care poate fi inlaturat, produsul va fi schimbat partial sau total. Daca defectul nu poate fi inlaturat datorita naturii disproportionate a acestuia, si inlocuirea produsului nu este posibila, clientul va avea posibilitatea de a primi suma de bani intr-un cont bancar in RON.
  • Daca este un defect care impiedica folosirea normala a produsului, inlocuirea acestuia sau renuntarea la achizitie.
  • In cazul defectelor multiple sau repetate, inlocuirea produsului sau renuntarea la achizitie. Reparatia defectului exista atunci cand acelasi defect, care impiedica folosirea normala, a fost inlaturat de cel putin 2 ori in perioada de garantie si a reaparut. Defecte multiple inseamna cel putin 3 defecte care impiedica folosirea normala.
  • In cazul altor defecte ce nu pot fi inlaturate, si care nu necesita inlocuirea produsului, clientul va avea dreptul la un discount rezonabil sau la renuntarea la achizitie.

Pentru a beneficia de garantie, cumparatorul e obligat sa faca o sesizare.

In functie de natura cazului, este posibil sa nu fie necesar un certificat de garantie, dovada achizitiei produsului fiind suficienta si necesara.

Sesizarea referitoare la defectele constatate va fi procesata fara nici o intarziere, cu exceptia cazului in care partile s-au inteles altfel. Vanzatorul va comunica cumparatorului termenul si modalitatea de procesare a sesizarii, inclusiv confirmarea reparatilor necesare si durata acestora, sau, daca este cazul, motivarea in scris a refuzului de a da curs solicitarii.

  1. Solutionarea alternativa a litigiilor – SOL

In vederea solutionarii independente, impartiale, transparente, eficace, rapide si echitabile, pe cale extrajudiciara, a eventualelor litigii care privesc obligatiile contractuale rezultate din contractele de vanzare sau de prestare de servicii online incheiate cu dumneavoastra, in calitate de consumator, prin intermediul site-ul www.anko.ro, va informam de existenta si posibilitatea de a recurge la platforma europeana SOL (denumita in continuare „platforma SOL”).

Platforma SOL este un site interactiv, gratuit si disponibil online in toate limbile oficiale ale institutiilor Uniunii Europene, creat pentru consumatorii si comerciantii care doresc o solutionare pe cale extrajudiciara a litigiilor indicate in paragraful anterior.Aveti posibilitatea de a accesa platforma SOL la urmatoarea adresa de internet: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=RO

Adresa noastra de e-mail este urmatoarea: contact@anko.ro

  1. Preturile si validitatea ofertei

Toate preturile include toate taxele si sunt finale. Preturile sunt cele de la data comandarii produselor, indiferent de eventualele modificari ulterioare ale preturilor.

Preturile produselor sunt bazate pe preturile recomandate ale distribuitorilor exclusivi si sunt de regula cele la care pot fi achizitionate in magazine.

Pozele produselor sunt cu titlu de prezentare.

  1. Discount-uri (Reduceri)

In magazinul online, acordam diferite tipuri de discount-uri. In cazul in care pentru un produs se pot aplica mai multe tipuri de discount, acestea se cumuleaza.

Orice cod de reducere poate fi utilizat o singura data, cu exceptia cazului in care este prevazut in mod explicit altfel. In cazul folosirii multiple in mod abuziv, vanzatorul are dreptul de a refuza folosirea codului de reducere.

  1. Voucherul cadou

Pentru comanda unui Voucher nu se poate aplica discountul oferit de alte cupoane/vouchere.

Daca valoarea voucher-ului de reducere sau a voucher-ului cadou este mai mare decat valorea totala a comenzii, diferenta nu este platita sau transferata sub forma unui nou voucher.

  1. Protectia datelor cu carcter personal

Toate datele personale pe care ni le comunicati, nu vor fi comunicate catre terte persoane fara acordul dvs. prealabil si vor fi prelucrate in conformitate cu legislatia in vigoare privind protectia datelor cu caracter personal. Beneficiaţi de dreptul de acces, de interventie asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale si dreptul de a va adresa justitiei. Totodata, aveti dreptul sa va opuneti prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, va puteti adresa cu o cerere scrisa, la departamentul suport clienti prin e-mail la adresa contact@anko.ro sau la telefon 0744 47 44 14. De asemenea, va este recunoscut dreptul de a va adresa justitiei. Puteti solicita oricand modificarea, actualizarea sau stergerea din baza de date. Datele furnizate sunt prelucrate in scopul executarii contractului fiind stocate în baza noastra de date. Prin lansarea comenzii cumparatorul este de accord cu prelucrarea datelor cu caracter personal.

  1. Drepturile de autor

Toate informatiile prezentate pe www.anko.ro reprezinta proprietatea ANKO ONLINE BUSINESS; folosirea acestor informatii fara acordul nostru se pedepseste conform legilor in vigoare. In cazul in care indentificati materiale care intra sub incidenta drepturilor de autor va rugam sa ne contactati la contact@anko.ro.

  1. Produsele cosmetice

Va rugam sa luati in considerare ca produsele cosmetice desfacute si utilizate care nu reprezinta un defect calitativ si nu sunt expirate, nu pot fi returnate din motive de sanatate. Va multumim pentru intelegere. In conformitate cu legislatia uniformizata a Uniunii Europene, toate produsele cosmetice au lipit pe ambalaj o pictograma (un desen ce reprezinta o cutie rotunda desfacuta si un numar). Numarul trecut pe aceasta pictograma reprezinta numarul de luni al termenului de valabilitate al produsului din momentul in care acesta a fost deschis. Spre exemplu un produs cu pictograma M24 poate fi folosit timp de 24 de luni din momentul in care a fost deschis. In cazul produselor cu termen de valabilitate mai mare de 36 de luni pictograma este M36.

  1. Clauze finale

Consumatorului i se poate solicita sa completeze anumite formulare si/sau sa incheie anumite contracte la momentul plasarii comenzii. Procedura poate diferi, in functie de comanda. Contractele pot fi incheiate in limba romana sau in alta limba. Cumparatorul poate modifica eventualele erori materiale, inainte de plasarea comenzii. Termenii si conditiile prezente permit cumparatorului arhivarea si reproducerea acestora. Tarifele pentru comunicarea la distanta pentru plasarea comenzilor sunt tarifele normale practicate de operatorii acestor retele.

Imaginile de pe website au caracter informativ

Acest document de acord intre parti a fost redactat in conformitate cu legislatia aplicabila pe teritoriul Romaniei.

Ne dorim întotdeauna o solutionare amiabilă a oricăror dispute. In calitate de consumator, aveti acum această optiune. Autoritatea competentă în România este Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, http://www.anpc.ro/.